Regulamin sklepu

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania Umów w Sklepie Internetowym prowadzonym pod adresem: https://chaotyczny-niecodziennik.pl/sklep/ przez Joannę Krzemińską z siedzibą w Porębie (42-480) przy ul. Armii Krajowej 82, adres e-mail: sklep@chaotyczny-niecodziennik.pl.

Regulamin znajduje zastosowanie do każdej Umowy zawartej za pośrednictwem Sklepu Internetowego znajdującego się pod adresem: https://chaotyczny-niecodziennik.pl/sklep/.

§ 1 Definicje

  1. Akt o usługach cyfrowych – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE.
  2. Cena – oznacza wskazane w polskich złotych wynagrodzenie wraz z podatkami należne Sprzedawcy z tytułu wykonania Umowy przez Sprzedawcę.
  3. Cena początkowa – oznacza pierwszą cena Produktu, w której produkt pojawił się w Sklepie.
  4. Cena promocyjna – oznacza Cenę Produktów w Sklepie po obniżeniu w związku z ogłoszeniem przez Sprzedawcę promocji.
  5. Dzień roboczy – oznacza każdy dzień przypadający od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
  6. Klient – oznacza osobę fizyczną, która ukończyła 18 lat, przedsiębiorcę na prawach konsumenta, a także osobę prawną i jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, posiadającą zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych, która dokonuje lub zamierza dokonać zakupu w Sklepie Internetowym Sprzedawcy.
  7. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t. j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1061 ze zm.).
  8. Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  9. Ostatnia najniższa cena w ciągu 30 dni – oznacza najniższą Cenę, w jakiej Produkt był dostępny w Sklepie w ciągu ostatnich 30 dni;
  10. Polityka Prywatności – oznacza informację o przetwarzaniu danych osobowych Klienta dostępną pod adresem: https://chaotyczny-niecodziennik.pl/polityka-prywatnosci/ oraz w stopce strony Sklepu Internetowego.
  11. Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  12. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – oznacza osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  13. Prawa Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t. j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2759 ze zm.).
  14. Produkt – oznacza Usługę cyfrową lub Treść cyfrową, które Klient może Zamówić za pośrednictwem Sklepu Internetowego, znajdujące się w aktualnej ofercie Sprzedawcy.
  15. Regulamin – oznacza niniejszy regulamin określający zasady zawierania i wykonywania Umów w Sklepie Internetowym przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną, sporządzony w oparciu o art. 8 ustawy z dnia 18 lipca
    2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513).
  16. Rozporządzenie – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  17. Sklep Internetowy / Sklep – oznacza serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod domeną: https://chaotyczny-niecodziennik.pl/sklep/, za pośrednictwem, którego Klient może uzyskać informacje o Produktach i ich dostępności oraz dokonać Zamówienia (z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość) na Produkty znajdujące się w aktualnej ofercie Sprzedawcy, a także skorzystać z usług świadczonych przez Sprzedawcę.
  18. Sprzedawca – oznacza Joannę Krzemińską z siedzibą w Porębie (42-480) przy ul. Armii Krajowej 82, adres e-mail: sklep@chaotyczny-niecodziennik.pl.
  19. Treść cyfrowa – oznacza dane wytworzone i dostarczane w postaci cyfrowej;
  20. Treści Klienta – informacje przekazane przez Klienta w celu ich przechowywania, ewentualnie publikacji na jego żądanie w Sklepie, w tym w postaci słownej, graficznej lub innej.
  21. Treści niedozwolone – Treści Klienta niezgodne z prawem Unii Europejskiej lub jakiegokolwiek państwa członkowskiego (zgodnie z definicją aktu o usługach cyfrowych) oraz treści niezgodne z niniejszym Regulaminem.
  22. Trwały nośnik – oznacza materiał lub narzędzie umożliwiające Klientowi lub Sprzedawcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
  23. Umowa – oznacza Umowę Sprzedaży i/lub umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, o której mowa w § 6 ust. 2 Regulaminu.
  24. Umowa Sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży Produktów w rozumieniu Kodeksu cywilnego zawartą pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, na zasadach określonych w Regulaminie.
  25. Usługa cyfrowa – oznacza usługę pozwalającą Konsumentowi na: wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej, wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej.

Usługa elektroniczna – oznacza świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2024 r. poz. 1513), przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem strony internetowej Sklepu;

  1. Zamówienie – oznacza oświadczenie woli Klienta, zawierające ofertę kupna, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu Internetowego, określające treści przewidziane w § 5 ust. 2 Regulaminu.

§ 2 Postanowienia ogólne

  1. Sklep Internetowy jest platformą teleinformatyczną (systemem informacji i zdalnego wyboru oraz zakupu Produktów).
  2. Klient w Sklepie Internetowym może złożyć Zamówienie będące ofertą kupna na wybrane Produkty i w konsekwencji zawrzeć Umowę Sprzedaży na odległość, za pośrednictwem formularza zamówienia zamieszczonego w Sklepie Internetowym bez konieczności rejestracji konta klienta.
  3. Umowa Sprzedaży zostanie zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w treści § 5 ust. 7 Regulaminu.

§ 3 Prawa i obowiązki

  1. Sprzedawca sprzedaje, a Klient kupuje Produkty z obowiązkiem zapłaty, na zasadach określonych w Regulaminie.
  2. Sprzedawca stale i nieodpłatnie udostępnia Regulamin na stronie Sklepu Internetowego.
  3. Klient jest zobowiązany w szczególności do:
  1. zapoznania się z Regulaminem,
  2. przestrzegania postanowień Regulaminu,
  3. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania strony Sklepu Internetowego, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
  4. niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w Sklepie Internetowym niezamówionej informacji handlowej, podejmowania czynności informatycznych lub wszelkich innych mających na celu wejście w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta,
  5. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z przyjętymi w danym zakresie zwyczajami,
  6. niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy obowiązującego prawa,
  7. korzystania z usług oferowanych przez Sprzedawcę w sposób nieuciążliwy dla pozostałych Klientów oraz dla Sprzedawcy, z poszanowaniem ich dóbr osobistych (w tym prawa do prywatności) i wszelkich przysługujących im praw,
  8. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu Internetowego, chronionych prawem autorskim przysługujących Sprzedawcy lub osobom trzecim, jedynie w zakresie własnego użytku osobistego; wykorzystywanie treści w innym zakresie jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody udzielonej przez uprawnioną osobę.
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do przejściowego zaprzestania sprzedaży w ramach Sklepu Internetowego ze względu na czynności konserwacyjne lub związane z modyfikacją Sklepu Internetowego.
  2. Prawa wyłączne do treści udostępnianych w ramach usług świadczonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w szczególności prawa autorskie, oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom, z którymi Sprzedawca zawarł stosowne umowy.
  3. Klient otrzymuje dostęp do Regulaminu w każdym czasie oraz nieodpłatnie za pośrednictwem odesłania internetowego (tj. linku: https://chaotyczny-niecodziennik.pl/regulamin-sklepu), który jest zamieszczony na stronie Sklepu Internetowego, jak również pobrać, sporządzić jego wydruk, a także na każde żądanie Klienta Regulamin może być mu dostarczany drogą elektroniczną bez dodatkowych opłat (np. na podany adres e-mail).
  4. Informacje o Produktach podane w Sklepie Internetowym, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, nie stanowią oferty sprzedaży, lecz traktowane są wyłącznie jako zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego, tj. złożenia oferty kupna.

§ 4 Warunki techniczne

  1. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające Klientowi korzystanie ze strony Sklepu Internetowego przy pomocy urządzenia teleinformatycznego pozwalającego na dostęp do Internetu to:
    1. aktualna wersja przeglądarki internetowej Internet Explorer 11 lub nowszej, Chrome 39 lub nowszej, FireFox 34 lub nowszej, Opera 26 lub nowszej, Safari 5 lub nowszej,
    2. włączona obsługa języka Javascript, akceptująca pliki typu „cookies”,
    3. łącze internetowe o przepustowości co najmniej 256 kbit/s,
    4. strona Sklepu Internetowego jest zoptymalizowana dla minimalnej rozdzielczości ekranu 1024×768 pikseli.
  2. Jeżeli wymagania techniczne przeglądarki Klienta nie zostaną spełnione, Klient zostanie poinformowany o tym odrębnym komunikatem po wejściu na stronę Sklepu Internetowego oraz o konieczności zainstalowania odpowiedniej przeglądarki lub jej aktualizacji.
  3. Sprzedawca stosuje mechanizm plików „cookies”, które podczas korzystania przez Klientów ze strony Sklepu Internetowego, zapisywane są przez serwer Sprzedawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików „cookies” ma na celu poprawne działanie strony Sklepu Internetowego na urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach. Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej swojego urządzenia końcowego. Sprzedawca wskazuje, że wyłączenie „cookies” może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie z witryny Sklepu Internetowego.
  4. W celu złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym oraz korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem strony Sklepu Internetowego, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego konta poczty elektronicznej.
  5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego lub usług nieodpłatnych świadczonych przez Sprzedawcę, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub ich prawa własności intelektualnej.
  6. Pomimo zachowania zasad najwyższej staranności, a także stosowania odpowiednich systemów zabezpieczających przed szkodliwym oddziaływaniem osób trzecich, korzystanie z usług może wiązać się z potencjalnymi zagrożeniami. Sprzedawca identyfikuje zagrożenia, które powinny być brane pod uwagę przez Klienta w szczególności jako: możliwość otrzymywania niezamówionej informacji handlowej, możliwość wysyłania fałszywych wiadomości elektronicznych w imieniu Sprzedawcy, możliwość niedozwolonego podsłuchu lub wglądu w korespondencję, czy też możliwość działania szkodliwego oprogramowania.
  7. Przed skorzystaniem ze strony Sklepu Internetowego Klient powinien zadbać o zabezpieczenie swojego komputera przed wirusami i ich działaniem.
  8. Do szczególnych zagrożeń związanych z korzystaniem przez Klientów z usług Sklepu Internetowego należy korzystanie z nich bez stosowania zabezpieczeń opisanych w dokumentacji przeglądarki internetowej Klienta. Dotyczy to w szczególności mechanizmów rozszerzających możliwości przeglądarek o funkcje wykraczające poza standard HTML. W przypadku nieprawidłowej konfiguracji zabezpieczeń przeglądarki istnieje też możliwość przechwycenia danych przesyłanych z i do serwera www.
  9. Ponadto korzystanie z usług świadczonych poprzez sieć www wymaga udostępnienia podstawowych informacji o urządzeniu Klienta, takich jak: adres IP, domena, adres poprzednio odwiedzanej strony internetowej (strony, z której Klient połączył się z danym serwisem wybierając odpowiedni odsyłacz), używana przez Klienta przeglądarka oraz system operacyjny itp.

§ 5 Zamówienia

  1. Klient może złożyć Zamówienie w Sklepie Internetowym za pośrednictwem strony Sklepu Internetowego przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę (z zastrzeżeniem, że Zamówienie jest przetwarzane wyłącznie w godzinach pracy Sklepu Internetowego) korzystając z formularza Zamówienia znajdującego się na stronie Sklepu Internetowego bez konieczności rejestracji konta Klienta.
  2. Zamówienie zostanie zrealizowane, po wybraniu przez Klienta Produktów znajdujących się w aktualnej ofercie Sprzedawcy, określenia ich ilości i wyboru formy płatności. Zamówienie powinno również zawierać: e-mail, imię i nazwisko Klienta oraz adres zamieszkania lub nazwę firmy, NIP oraz adres siedziby.
  3. Jeśli faktura VAT ma zostać wystawiona na Klienta prowadzącego działalność gospodarczą i/lub będącego podatnikiem podatku VAT, w Zamówieniu należy podać dane oraz NIP Klienta. Dokonując zakupu i potwierdzając złożenie Zamówienia, Klient wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT bez podpisu oraz jej przesłanie w formie elektronicznej przez Sprzedawcę.
  4. Składając Zamówienie Klient jednocześnie wyraża zgodę na otrzymywanie powiadomień związanych z realizacją Zamówienia na podany przez siebie adres e-mail.
  5. Przy wypełnianiu formularza zamówienia znajdującego się na stronie Sklepu Internetowego Klient winien dochować należytej staranności związanej z jego wypełnieniem. Dane podawane przez Klienta muszą być prawdziwe oraz powinny umożliwiać Sprzedawcy wykonanie obowiązków wynikających z zawarcia Umowy.
  6. Na skutek złożenia przez Klienta Zamówienia (oferty kupna), w przypadku wyboru płatności online, o której mowa w § 7 ust. 4 Regulaminu, system komputerowy Sprzedawcy automatycznie generuje elektroniczne potwierdzenie dokonania płatności, stanowiące jednocześnie potwierdzenie złożenia Zamówienia, które następnie wysyłane jest na adres e-mail podany przez Klienta.
  7. Otrzymane przez Klienta potwierdzenie złożenia Zamówienia (oferty kupna), o którym mowa w ust. 6 powyżej, stanowi jednocześnie potwierdzenie zawarcia Umowy.
  8. W trakcie wypełniania formularza Zamówienia, Klient potwierdza, iż zapoznał się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności a także, iż akceptuje ich treść poprzez oznaczenie odpowiednich pól w formularzu.

§ 6 Treści i Usługi Cyfrowe

  1. Poniższe postanowienia Regulaminu stosuje się wyłącznie do świadczonych przez Sprzedawcę Usług cyfrowych i dostarczanych Treści cyfrowych, dalej łącznie „Produktów cyfrowych”.
  2. W przypadku Umowy o świadczenie Produktów Cyfrowych, Sprzedawca zaczyna świadczyć na rzecz Klienta Produkty Cyfrowe niezwłocznie po zawarciu Umowy, chyba że Strony uzgodniły inny termin.
  3. Zamówione Treści cyfrowe i Usługi cyfrowe zostaną dostarczone przez Sprzedawcę na adres e-mail Klienta wskazany w Zamówieniu
  4. Produkt cyfrowy uważa się za dostarczony w chwili, gdy Klient lub fizyczne albo wirtualne urządzenie, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp. 
  5. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczył Produktu cyfrowego, Klient ma prawo wezwać Sprzedawcę do jego dostarczenia. Jeżeli Sprzedawca nie dostarczy Produktu cyfrowego niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez Strony terminie, Klient może odstąpić od Umowy.
  6. Klient może odstąpić od Umowy także bez wzywania do dostarczenia Produktu cyfrowego, jeżeli z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy Produktu cyfrowego lub gdy z uzgodnienia Stron lub z okoliczności zawarcia Umowy wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia Produktu cyfrowego miał istotne znaczenie dla Klienta, a Sprzedawca nie dostarczył jej w tym terminie.

§ 7 Płatności

  1. Ceny zamieszczone na stronie Sklepu Internetowego przy danym Produkcie wyrażone są w złotych polskich, stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie do wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową Sprzedaży.
  2. Zmiana ceny Produktów następuje poprzez publikację nowych ofert cenowych na stronie Sklepu Internetowego i wiąże Strony od chwili ich publikacji oraz nie ma wpływu na realizację Umów Sprzedaży zawartych w wyniku złożonych wcześniej Zamówień.
  3. Sprzedawca, najpóźniej bezpośrednio przed złożeniem Zamówienia (oferty kupna), informuje Klienta o łącznej cenie Produktów, możliwych opcjach Dostawy oraz wszelkich dodatkowych opłatach, w tym o kosztach Dostawy.
  4. Podczas składania Zamówienia Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Produkty:
    • płatność elektroniczna za pośrednictwem podmiotu świadczącego obsługę płatności online – Stripe.
  5. W przypadku skorzystania przez Klienta z płatności elektronicznej, gdy konieczny będzie zwrot środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, Sprzedawca dokonana zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
  6. Strony mogą indywidualnie ustalić wydłużony termin płatności za zamówione Produkty. Zmiana terminu płatności wymaga każdorazowo, wyraźnego potwierdzenia Sprzedawcy złożonego na piśmie lub w oświadczeniu złożonym w formie elektronicznej.
  7. W przypadku niewywiązania się przez Klienta z płatności w terminie, o którym mowa w ust. 6 powyżej lub w terminie ustalonym indywidulanie zgodnie z ust. 7 powyżej, Sprzedawca ma prawo odstąpić od Umowy. Po bezskutecznym upływie terminu na dokonanie płatności, Sprzedawca prześle Klientowi na Trwałym nośniku (na podany adres e-mail lub adres do doręczeń) oświadczenie o odstąpieniu od Umowy.
  8. Do każdego Zamówienia wystawiany zostaje stosowny dokument sprzedaży (rachunek lub faktura VAT).
  9. Akceptując Regulamin Klient składający Zamówienie wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie rachunku lub faktury w formie elektronicznej przez Sprzedawcę zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 361 ze zm.).
  10. Sprzedawca wystawia i przesyła faktury w formie elektronicznej gwarantując autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści.
  11. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane Kupującego wskazane przez niego przy Rejestracji, jako właściwe do wystawienia rachunku lub faktury VAT.
  12. Każdy rachunek i/lub faktura w formie elektronicznej będzie dostarczona Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany przez Klienta w formularzu Zamówienia.
  13. Zmiana adresu e-mail Klienta wymaga powiadomienia Sprzedawcy w formie pisemnej lub elektronicznej. W przypadku braku powiadomienia Sprzedawcy przez Klienta o zmianie adresu e-mail, korespondencję kierowaną na dotychczasowy adres e-mail uważa się za prawidłowo doręczoną.

§ 8 Odstąpienie od Umowy przez Konsumenta

  1. Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł Umowę, może od niej odstąpić bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa poniżej, składając stosowne oświadczenie w dowolnej formie w terminie 14 dni licząc od dnia wydania Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie trzeciej lub w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (Umowy). Konsument może skorzystać z wzoru formularza zamieszczonego przez Sprzedawcę na końcu niniejszego Regulaminu (Załącznik nr 1 do Regulaminu). Skorzystanie z ww. wzoru formularza odstąpienia nie jest obowiązkowe.
  2. Jeśli Produkt dostarczany był partiami lub w częściach, Klient może odstąpić od Umowy, od dnia, w którym wszedł w posiadanie ostatniego Produktu, lub w którym osoba trzecia inna niż Przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniego z Produktu.
  3. Do zachowania 14 dniowego terminu określonego w ust. 1 powyżej wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można wysłać na następujący adres: ul. Armii Krajowej 82, 42-480 Poręba lub adres email: sklep@chaotyczny-niecodziennik.pl. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na Trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego drogą elektroniczną.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy przez Konsumenta Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o odstąpieniu od Umowy.
  5. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  6. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi, który podjął czynności w Sklepie Internetowym, wskutek których Sprzedawca wykonał w pełni usługę za jego wyraźną zgodą.

§ 9 Zgodność Produktu z Umową Sprzedaży – Klient niebędący Konsumentem

W odniesieniu do Klienta niebędącego Konsumentem, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu zgodności Produktu z Umową wobec takiego Klienta zostaje wyłączona.

§ 10 Zgodność Produktu z Umową Sprzedaży – Klient będący Konsumentem

  1. Poniższe uprawnienia przysługujące Konsumentowi nie dotyczą Produktu, który służy wyłącznie jako nośnik Treści cyfrowej.
  2. Produkt cyfrowy jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
  3. Ponadto Produkt cyfrowy, aby mógł zostać uznana za zgodną z Umową, musi:
  • nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z Produktu cyfrowego tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
  • występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla usługi cyfrowej tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter produktu cyfrowego oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że: nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie nie mógł o nim wiedzieć, przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy,
  • być dostarczana z instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać,
  • być zgodna z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione Konsumentowi przez Sprzedawcę przed zawarciem Umowy.
  1. Sprzedawca informuje Konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności Produktu cyfrowego z Umową oraz dostarcza je Konsumentowi przez czas świadczenia Produktu cyfrowego określony w Umowie.
  2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności względem Konsumenta:
  • za brak zgodności Produktu cyfrowego z Umową, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu cyfrowego odbiega od wymogów zgodności z Umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu cyfrowego,
  • jeżeli Konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez Sprzedawcę,
  • za brak zgodności Produktu cyfrowego z Umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
  • poinformował Konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania,
  • niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez Sprzedawcę,
  • w przypadku, gdy zakłócenia w korzystaniu z usług wynikają z działania lub zaniechania Konsumenta sprzecznego z Umową, w tym z Regulaminem,
  • gdy nienależyta jakość usług jest spowodowana przyczynami leżącymi po stronie Konsumenta lub dostawcy Internetu,
  • gdy Konsument nie ma dostępu do Internetu.
  1. Produkt cyfrowy musi pozostawać zgodny z Umową przez cały czas jego dostarczania.
  2. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta za brak zgodności Produktów cyfrowych z Umową na zasadach określonych w Prawach Konsumenta m.in: za brak zgodności z Umową Produktu cyfrowego, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miał być dostarczany.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży
    w zakresie, o którym mowa w ust. 2 powyżej, jeżeli Konsument, do chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową Sprzedaży, oraz wyraźnie i odrębnie to zaakceptował.
  4. Jeżeli Produkt cyfrowy jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać doprowadzenia do zgodności z Umową:
  • Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z Umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu cyfrowej z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy;
  • Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Usługi cyfrowej z Umową oraz wartość Usługi cyfrowej zgodnej z Umową;
  • Sprzedawca doprowadza Usługę cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane;
  • Koszty doprowadzenia Usługi cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca;
  1. Jeżeli Usługa cyfrowa jest niezgodna z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, gdy:
  • doprowadzenie do zgodności z Umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
  • Sprzedawca nie doprowadził Usługi cyfrowej do zgodności z Umową;
  • brak zgodności z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Usługę cyfrową do zgodności z Umową;
  • brak zgodności Usługi cyfrowej z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe odstąpienie od Umowy;
  • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Usługi cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  1. Po odstąpieniu od Umowy Sprzedawca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z Usług cyfrowych, dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które:
  • są użyteczne wyłącznie w związku z Usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot Umowy;
  • dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta w trakcie korzystania z Usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot Umowy;
  • zostały połączone przez Sprzedawcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
  • zostały wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową, z następujących przyczyn uzasadniających daną zmianę: 
  • łączenie lub przejęcie spółki Sprzedawcy, wymagające reorganizacji jego działalności gospodarczej; 
  • zmiana obowiązujących przepisów prawa lub wejście w życie nowych regulacji prawnych, wydanie decyzji organu administracji publicznej lub orzeczenia sądu, wymagających dokonania odpowiedniej modyfikacji; 
  • konieczność dostosowania usług do nowego środowiska technicznego; 
  • konieczność wprowadzenia działań zapewniających zachowanie integralności sieci i usług; 
  • konieczność wprowadzenia działań zapewniających świadczenie usług na wysokim poziomie jakościowym; 
  • konieczność wprowadzenia działań zapewniających ochronę usług przed wykorzystywaniem ich w celu sprzecznym z Regulaminem lub z obowiązującymi przepisami prawa; 
  • dodanie nowych usług i rozwijanie usług istniejących; 
  • działanie siły wyższej.
  1. Informacja o zmianach, o których mowa w ust. 12 powyżej, zostanie przekazana Klientowi za pomocą wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta z wyprzedzeniem co najmniej 30 dni. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmiany następuje z krótszym wyprzedzeniem niż 30 dni przed jego wejściem w życie, lub okres taki wynika z decyzji organu administracji publicznej. Ponadto informacja ta zostanie podana do publicznej wiadomości za pośrednictwem strony Sklepu Internetowego.
  2. Jeżeli zmiany, o których mowa w ust.12 powyżej, istotnie i negatywnie wpływają na dostęp Konsumenta do Usługi cyfrowej lub korzystanie przez niego z Usługi cyfrowej, Konsument ma prawo do wypowiedzenia Umowy.
  3. Wypowiedzenie Umowy może zostać przekazane Sprzedawcy na adres e-mail sklep@chaotyczny-niecodziennik.pl.
  4. Informacja, o której mowa w ust. 13 powyżej, zostanie przekazana Konsumentowi w formie pozwalającej na jej pobranie, utrwalenie, wydrukowanie lub odtwarzanie w zwykłym toku czynności i będzie obejmowała:
  • treść planowanej zmiany,
  • datę wejścia zmiany w życie,
  • pouczenie o prawie do wypowiedzenia Umowy, o którym mowa w ust. 15 powyżej.
  • Postanowienie w powyższym ust. 16 nie ma zastosowania, jeżeli Sprzedawca zapewnił Konsumentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Usługi cyfrowej zgodnej z Umową, w stanie niezmienionym.
  1. W przypadku złożenia Zamówienia na więcej niż jeden Produkt, Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży tylko w odniesieniu do tych Produktów, które są niezgodne z Umową Sprzedaży. Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży co do pozostałych Produktów nabytych wraz z Produktami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty, które są zgodne z Umową Sprzedaży. 
  2. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

§ 11 Reklamacje

  1. Wszelkie reklamacje z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży należy kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy: ul. Armii Krajowej 82, 42-480 Poręba lub drogą mailową: sklep@chaotyczny-niecodziennik.pl.
  2. W celu usprawnienia rozpatrzenia reklamacji zaleca się, by zgłoszenie reklamacyjne Klienta zawierało następujące informacje:
  1. imię i nazwisko bądź firmę Klienta,
  2. nazwę Produktów,
  3. datę nabycia Produktów,
  4. szczegółowy opis niezgodności Produktów z Umową Sprzedaży lub ich zdjęcia,
  5. chwilę powstania braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
  1. Wymogi podane powyżej mają formę zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
  2. Zaleca się również dołączenie do zgłoszenia opisu niezgodności Produktu, dokumentu (lub jego kopii) potwierdzającego dokonanie zakupu Produktów w Sklepie Internetowym.
  3. Sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie złożonej przez Klienta reklamacji.
  4. O rozpatrzeniu zgłoszenia reklamacyjnego Klient informowany jest drogą elektroniczną lub pisemną. Brak zawiadomienia Konsumenta o sposobie jej rozpatrzenia w powyższym terminie traktowany będzie jako uznanie reklamacji przez Sprzedawcę.
  5. Klient może zgłosić Sprzedawcy reklamacje w związku z korzystaniem z usługi Zapytania o produkt. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien zawrzeć swój adres e-mail oraz opis zaistniałego problemu. Sprzedawca, w miarę możliwości niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni rozpatruje reklamację i udziela odpowiedzi na adres poczty elektronicznej Klienta, podany w zgłoszeniu reklamacji.

§ 12 Pozasądowe metody rozwiązywania sporów konsumenckich

  1. W przypadku wyczerpania procedury reklamacji, o której mowa w § 11 Regulaminu, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje (poza możliwością dochodzenia swoich roszczeń przed sądem) prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dotyczące możliwości skorzystania z tych roszczeń oraz dostępu do procedur umieszczone są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych/miejskich rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz organizacji społecznych, których statutowym zadaniem jest ochrona konsumentów. Ponadto informacje dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
  2. W szczególności, Klient będący Konsumentem ma prawo:
    • zwrócić się̨ do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2024 poz. 312 ze zm.) z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
    • zwrócić się̨ do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (t.j. Dz.U. z 2024 poz. 312 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
    • zwrócić się do powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów lub jednej z organizacji społecznych, których statutowym zadaniem jest ochrona Konsumentów.
  3. Pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i Przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR jest interaktywną i wielojęzyczną stroną internetową, na której Konsument i Przedsiębiorca mają dostęp do kompleksowej obsługi w sprawie pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
  4. Podmiotem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich ze Sprzedawcą jest:
    • Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Poznaniu (www.poznan.wiih.gov.pl), z którym można się w tym celu kontaktować pod adresem al. Marcinkowskiego 3, 60-967 Poznań lub drogą elektroniczną pod adresem: adr@poznan.wiih.gov.pl, lub
    • inny właściwy podmiot uprawniony wpisany do Rejestru podmiotów, prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (lista pomiotów uprawnionych jest dostępna na stronie http://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html, przy czym Konsument ma prawo wyboru, do którego z podanych podmiotów do pozasądowego rozstrzygania sporów się zwróci).

§ 13 Dane osobowe

  1. W Sklepie Internetowym przetwarzane są dane osobowe:
    • Klientów,
    • osób działających w imieniu Klientów będących Przedsiębiorcami,
    • osób kontaktujących się ze Sprzedawcą,
    • osób, które złożyły Sprzedawcy Zapytanie o produkt, o którym mowa w § 14 ust. 1 lit. a) Regulaminu,
    • użytkowników strony Sklepu Internetowego.
    • Informację o przetwarzaniu danych osobowych ww. osób znaleźć można w Polityce Prywatności.

§ 14 Usługi nieodpłatne

  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów, drogą elektroniczną usługi nieodpłatne:
    • Zapytania o produkt.
  2. Usługi wskazane w ust. 1 powyżej świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę (z zastrzeżeniem, że odpowiedź na zapytanie udzielana jest w godzinach pracy Sklepu).
  3. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru i zmiany rodzaju, form, czasu oraz sposobu udzielania dostępu do wybranych wymienionych usług, o czym poinformuje Klientów w sposób właściwy dla zmiany Regulaminu.
  4. Usługa Zapytanie o produkt – funkcja dostępna na stronie Sklepu Internetowego za pośrednictwem przycisku „Zapytaj o produkt” umożliwiająca skierowanie do Sprzedawcy zapytania w przedmiocie dostępności czy funkcjonalności Produktu.
  5. Do złożenia Zapytania o produkt wymagane jest podanie przez Klienta adresu e-mail. Klient może podać również swoje imię.
  6. W trakcie wypełniania formularza Zapytania o produkt, Klient potwierdza, iż zapoznał się z Regulaminem oraz Polityką Prywatności, a także, iż akceptuje ich treść poprzez oznaczenie odpowiednich pól w formularzu.
  7. Na złożone Zapytanie o produkt Sprzedawca udzieli odpowiedzi na podany przez Klienta adres e-mail w ciągu 3 Dni Roboczych od złożenia Zapytania.
  8. Sprzedawca jest uprawniony do usług nieodpłatnych, w przypadku działania przez Klienta na szkodę Sprzedawcy lub innych Klientów, naruszenia przez Klienta przepisów prawa lub postanowień Regulaminu, a także, gdy zablokowanie dostępu do usług nieodpłatnych jest uzasadnione względami bezpieczeństwa – w szczególności: przełamywaniem przez Klienta zabezpieczeń strony Sklepu Internetowego lub innymi działaniami hakerskimi. Zablokowanie dostępu do usług nieodpłatnych z wymienionych przyczyn trwa przez okres niezbędny do rozwiązania kwestii stanowiącej podstawę zablokowania dostępu do usług nieodpłatnych. Sprzedawca zawiadamia Klienta o zablokowaniu dostępu do usług nieodpłatnych drogą elektroniczną na adres podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym.
  9. Klient może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą Stronę przed rozwiązaniem Umowy oraz postanowień poniżej.
  10. Klient rozwiązuje umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną poprzez wysłanie do Sprzedawcy, drogą elektroniczną na adres sklep@chaotyczny-niecodziennik.pl stosownego oświadczenia woli, umożliwiającego zapoznanie się Sprzedawcy z oświadczeniem woli Klienta.

§ 15 Newsletter

  1. Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów dodatkową Usługę w postaci Newslettera.
  2. Usługa Newslettera jest świadczona przez Sprzedawcę nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.
  3. Usługa Newslettera jest świadczona dla Klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie Newslettera, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu on-line dostępnym w na stronie internetowej Sklepu.
  4. Usługa Newslettera polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej Klienta podany podczas zapisu do Newslettera, wyraźnie wyodrębnionej informacji o Usługach i promocjach w ofercie Sprzedawcy.
  5. Każdy Newsletter zawiera informację o nadawcy i jego adresie elektronicznym, temat wiadomości oraz informacje o możliwości i sposobie rezygnacji z Newslettera.
  6. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera wypisując się z subskrypcji. Wypisanie z subskrypcji jest możliwe za pomocą odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach Usługi Newsletter.

§ 16 Punkt kontaktowy

Jako dostawca usług pośrednich w rozumieniu Aktu o usługach cyfrowych, Sprzedawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy, umożliwiający Klientowi bezpośredni i szybki kontakt ze Sprzedawcą pod adresem e-mail sklep@chaotyczny-niecodziennik.pl. Ten sam punkt kontaktowy służy do bezpośredniego kontaktu z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych.

§ 17 Treści niedozwolone

  1. Niedozwolone jest przekazywanie przez Klienta Treści Klienta niezgodnych z prawem Unii Europejskiej lub danego państwa członkowskiego oraz treści niezgodnych z Regulaminem (Treści niedozwolone).
  2. Treściami niezgodnymi z Regulaminem są treści:
  • niezgodne z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub nielegalne zgodnie z definicją zawartą w akcie o usługach cyfrowych,
  • mające charakter spamu, zawierające reklamy lub promujące produkty/usługi/działalności mogące być uznane za konkurencyjne do produktów/usług/działalności Sprzedawcy,
  • niezwiązane z serwisem i sklepem,
  • propagujące przemoc, agresję, znieważające, zniesławiające, dyskryminujące lub w jakikolwiek sposób nieetyczne lub niebezpieczne,
  • obraźliwe, wulgarne niezgodne z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego oraz netykietą, rozumianą jako zbiór zasad poprawnego i bezpiecznego zachowania w Internecie,
  • naruszające prawa autorskie lub dobra osobiste, w tym prawo do wizerunku, Sprzedawcy lub osób trzecich,
  • naruszające zasady wystawiania opinii opisane w tym Regulaminie.

§ 18 Moderacja treści

  1. Sprzedawca może monitorować i weryfikować Treści Klienta i podejmować odpowiednie działania w związku z Treściami niedozwolonymi. Sprzedawca nie ma jednak obowiązku monitorowania treści ani aktywnego badania ich legalności. Moderacja przebiega w sposób niezautomatyzowany, niearbitralny, obiektywny i proporcjonalny oraz z zachowaniem należytej staranności.
  2. Moderacja ma na celu w szczególności wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie Treści niedozwolonych.
  3. Jeśli Sprzedawca uzyska wiedzę lub wiadomość, że w Sklepie mogą znajdować się Treści niedozwolone, bezzwłocznie podejmuje odpowiednie działania opisane poniżej.
  4. W przypadku przekazania przez Klienta Treści niedozwolonej lub innego zachowania niezgodnego z Regulaminem, Sprzedawca może podjąć decyzję o:
  1. usunięciu/uniemożliwieniu dostępu/ograniczeniu widoczności treści niedozwolonej,
  2. czasowym zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia usługi lub jej części na rzecz Klienta.

§ 19 Zgłaszanie Treści niedozwolonych

  1. Klient, który zauważy Treść Klienta, którą uważa za Treść niedozwoloną, może poinformować o tym Sprzedawcę, wysyłając wiadomość na adres sklep@chaotyczny-niecodziennik.pl.
  2. Zgłoszenie powinno zawierać:
  1. wyjaśnienie, dlaczego Klient uważa daną Treść Klienta za Treść niedozwoloną,
  2. wskazanie, gdzie znajduje się ta treść (np. podanie dokładnego adresu URL i/lub ewentualnie dodatkowych informacji umożliwiających identyfikację jej lokalizacji),
  3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail zgłaszającego, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE,
  4. oświadczenie potwierdzające, że wg wiedzy i dobrej wiary zgłaszającego, wskazane w zgłoszeniu informacje i zarzuty są prawidłowe i kompletne.
  1. Zgłoszenie jest podstawą do podjęcia odpowiednich działań i zastosowania sankcji, jeżeli zawiera wszystkie niezbędne informacje, w tym umożliwia stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – że zgłoszona treść jest Treścią niedozwoloną.
  2. Jeżeli zgłoszenie jest prawidłowe i zawiera adres elektroniczny zgłaszającego, Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, informuje zgłaszającego o przyjęciu zgłoszenia.
  3. Jeżeli zgłoszenie jest niekompletne, niepoprawne lub w inny sposób nie pozwala na jego weryfikację, Sprzedawca może wezwać zgłaszającego do jego uzupełniania/poprawy.
  4. Decyzję w sprawie zgłoszenia Sprzedawca wydaje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania prawidłowego zgłoszenia i informuje o niej zgłaszającego i inne osoby zainteresowane, o ile zgłoszenie zawiera elektroniczne dane umożliwiające kontakt ze zgłaszającym, informując przy tym o możliwości odwołania się od decyzji.
  5. Uzasadnienie decyzji zawiera co najmniej:
    1. wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności treści lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich treści albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania,
    2. fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym
      w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego,
    3. w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków,
    4. jeżeli decyzja dotyczy potencjalnych Treści niedozwolonych, wskazanie podstawy prawnej, a w przypadku niezgodności z Regulaminem, odpowiedniego postanowienia Regulaminu, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane treści za treści niedozwolone,
    5. jasne i przyjazne dla Klienta informacje na temat możliwości odwołania się od decyzji.
  6. Klienta, którzy przekazał treść objętą decyzją oraz zgłaszający, mogą złożyć odwołanie od decyzji w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, wysyłając je na adres e-mail: sklep@chaotyczny-niecodziennik.pl.
  7. Odwołanie powinno zawierać:
    1. imię i nazwisko lub nazwę osoby lub podmiotu odwołującego oraz adres e-mail lub inne dane kontaktowe,
    2. wskazanie nieprawidłowości decyzji,
    3. uzasadnienie odwołania.
  8. Jeżeli odwołanie jest prawidłowe i zawiera adres elektroniczny zgłaszającego, Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, informuje odwołującego się o przyjęciu odwołania. Jeżeli odwołanie jest niekompletne, niepoprawne lub w inny sposób nie pozwala na jego rozpoznanie, mogę wezwać odwołującego się do jego uzupełniania/poprawy.
  9. Odwołania od decyzji dotyczących Treści niedozwolonych Sprzedawca rozpoznaje w terminie 14 dni od otrzymania prawidłowo złożonego odwołania, w sposób niearbitralny, obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.
  10. Sprzedawca rozpoznaje odwołanie następuje w sposób niezautomatyzowany, poprzez jego weryfikację przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu. Od decyzji wydanej w wyniku odwołania nie przysługuje odwołanie.
  11. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, Sprzedawca informuje o tym właściwe organy ścigania lub organy sądowe.

§ 20 Postanowienia końcowe

  1. Wszystkie wymienione Produkty w Sklepie Internetowym oraz nazwy są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich podmiotów.
  2. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, Prawa Konsumenta, przepisy ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Postanowienia Regulaminu nie wyłączają i nie ograniczają żadnych praw Konsumenta z tytułu braku zgodności Produktów z Umową, które przysługują mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W razie sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa przyznającymi Konsumentowi uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.
  3. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy lub Umowy Sprzedaży, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.
  4. W przypadku konieczności zmiany Regulaminu wynikającej ze zmiany sposobu świadczenia usług spowodowanej wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi, zmiany formy płatności, sposobów i zasad Dostawy, warunków zawierania umów, trybu postępowania reklamacyjnego, konieczności wprowadzenia zmian doprecyzowujących postanowienia Regulaminu, zmian w zakresie powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz innych postanowień lub w przypadku zmiany interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzecznictwa sądów lub zaleceń właściwych w danym zakresie organów, których zmiany wpływają na realizację zawartych Umów, Sprzedawca zobowiązuje się do poinformowania Klienta o tym fakcie co najmniej na 14 dni przed rozpoczęciem obowiązywania zmian. W takiej sytuacji wprowadzone zmiany nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Klienta przed dniem wejścia w życie przedmiotowych zmian, co oznacza, że do zawartych Umów oraz Umów wykonanych zastosowanie będzie miał Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia Umowy.
  5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 19 listopada 2024 r.

Załącznik nr 1 do Regulaminu

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

Joanna Krzemińska

ul. […],

[…],

adres e-mail: […]

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)______________________________________________________________.

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)______________________________________________________.

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)______________________________________________________.

Adres konsumenta(-ów)_____________________________________________________________.

________________________

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

________________________

Data

(*) Niepotrzebne skreślić.